3 Nisan 2010 Cumartesi

Ağız ishali diye bir şey varmış... Yolda kendi halimde yürüyordum ki önüme bir teyze ile daha genç bir kız çıktı. Yürüyorlar, yavaş yavaş... Ama gerçekten yavaş. Kaldırım da dar yola da inmek istemiyorum. Ooof şöyle sağlarından gireyim sıkıştırayım, hafiften soldan geçeyim, tırmanıp üstlerinden atlayayım(!) falan derken kadının kıza "sen de iyice ağız ishali oldun canım" cümlesine tanık oldum!! Aaaah birden bire inanılmaz bir mide bulantısı yaşamaya başladım yani tamam çok yaratıcı bir söz öbeği olabilir ama düşününce de iğrenç ötesi bir şey...

"Sürekli ve yerli yersiz gerekli-gereksiz patavatsız insanlar için söylenen söz" diye geçiyor anlamı. Neden bir insan böyle bir laf etme gereği duysun ki ve nasıl olur da günlük kullanıma geçer böylesi bir laf. Çok ilginç deyimler atasözleri var mesela, insanlar kafayı bozmuşlar. Alfabemizin ilk 14 harfi ile yazılan en uzun kelimeyi bulmuşlar affedicideki ve son 14 harfi ile yazılan en uzun kelime tutuşturtuşumuzunmuş... Kim uğraştı da buldu ki bunları.. Birisinin hobisi mi bunları bulmak yoksa Türk Dil Kurumu'mu bulduruyo bunları nasıl yürüyo bu işler ki acep? Sanırım şu anda ben de el ishali olma yolunda emin adımlarla ilerliyorum (ıyyk iğrenç) uzadıkça uzamakta bu konu=))

Böyle uzuun uzadıya hiç bitmeyen bir konuşmanın ortasında bulmuşsam kendimi birden bire acıkıyorum. Sanırım bir çeşit kaçış stratejisi... Ola ki beni bir yere kıstırdınız bıdı bdıdı bıdıdı bıdııı durmadan konuşuyorsunuz. 10dakika sonra benim gözümde sadece Milka'nın çilek-yoğurtlu çikolatasından bahsediyorsunuz ya da annemin mükemmel kurabiyeleri gibi kokuyorsunuz. Aslında bundan kesinlikle vazgeçmem lazım çünkü ne yazık ki bazen dersler de bana herşey bıdı bıdıd bıdıd bııdıdııı'ymış gibi geliyor ve ders çıkışlarında çikolata olsun da ne olursa olsun diye koşturuyorum kantine. Puuf yaz da geldi aslında dikkat etmek de lazım artık kilolara. O da ne saçma bir şey ya. Kışın 150 kiloyduk ok de yazın 50 kiloda fixlenecek miyiz illaki. Çikolata die bi şey icat olduğu halde şu zayıflık modası hala nası yürüyo anlamış diilim!!!

Konudan süper saptım yine her zaman ki gibi. Çok konuşan hiiiiiiç susmasını bilmeyen insanların varlığının aslında yadsınamayacak kadar çok olduğu bir gerçek. Yine de bazı insanlar da var böyle sessiz sakiin oysaki "Sessiz atın çiftesi pek olur" derler. Bir de bu var. "Sakin insandan korkarım ben ne yapacağı belli olmaz" insanları!!! Naapsın sessiz, sakin oturuyor işte. Ağız ishalinden de muzdarip olmayacaksınız yani=)) (hemencicik bağlarım konuyu)

Deyimleri temel alırsak kimse bize yaranamıyo zaten. Her lafın birbiriyle bir karşıtı var, her söz birbirini yalanlıyor. Sanırım atalarımız da bizi birbirimize düşürmeye çalışıyorlarmış taaa o zamanlardan beri... Bütün bunların arkasında "büyük güçler" var bence, yoksa kimin aklına gelecek böyle şeyler, di mi?!! =)))

1 yorum:

  1. ağız ishali dedin de aklıma internette fenomen haline gelmiş videolardan biri geldi =)))

    YanıtlaSil